Horní Jelení minimapa
Drobečková navigace

Město Horní Jelení > Kam na výlet v okolí > Cyklovýlety

Cyklovýlety

"Projížďka před večeří" nechte se inspirovat a klikněte zde

"Krásný okruh kolem Jelení" trasu tohoto výletu otevřete zde

"Dvoudenní trip" je libo něco delšího?

Další nápady na cyklovýlety:

CYKLOTRASA – malý okruh kolem H. Jelení

Doporučené kolo: horské, trekové

Délka okruhu : 24 km

Povrch – 98% střední – hrubá šotolina, 2% asfalt.

Prostředí: 97% lesem, 3% venkov - zástavba

Doporučený směr jízdy: proti směru hod. ručiček

Převýšení: 30 výšk. metrů (rovina)

Vyjedeme z náměstí od centrálního značení u Měst. úřadu po zelené tur. značce směr rybník Lodrant JZ ke škole a podél školního oplocení uličkou do lesa (zelená tur. značka). Po této značce asi po 3,5km přijedeme do prostoru „U Mařenky“, kde cesta se zelenou tur. značkou klesá dolů. Tudy se dá projít jen pěšky lesním porostem po kraji lesa k silnici č. 35. My cyklisté asi 100m před tímto klesáním odbočíme šikmo vlevo a po 80m přijedeme na rozcestí (většinou rozbahněný úsek), kde se dáme vpravo, projedeme vykácenou paseku po vichřici a sjíždíme s kopce podél bývalých rybníčků. Přijedeme asi po 500m na rozcestí s cyklostezkou č. 4268. V pravo je asi po 100 m parkoviště na silnici č. 35 s občerstvením a udírnou (poznáme podle hluku silnice). My odbočíme na této cyklostezce vlevo. Dovede nás nad Jaroslavskou serpentinu, kde přejedeme kolmo silnici H. Jelení – Jaroslav, mineme telekomunikační vysílač vpravo a hned za ním je po levé straně odpočívadlo, kde si můžeme na zdravém vzduchu posedět. Poté přijedeme na křižovatku cyklostezek a přejedeme kolmo tzv. Dolikovku (modře značená). Náš směr je „Drátovka“ ! Uvedeno na směrníku. Asi po 400 m na ni přijedeme a dáme se vpravo (zde i žluté tur. značení) stále po č. cyklostezky 4268. Přijedeme k závoře (na přiložené mapce žlutý vykřičník) na tachometru budeme mít přibližně 9 km a odbočíme vlevo po pěkné, šotolinové, mírně svažující cestě. Od závory po 0,7 km přijedeme na  křižovatku lesních cest a my jedeme rovně.

Zde Varianta: Pokud se chceme v přírodě vykoupat v čisté po rašelině zbarvéné vodě, odbočíme zde vpravo a po 100m je rybníček s odpočívadlem a stříškou při nepřízni počasí. (žlutý vykřičník na přiložené mapce). Po té se vrátíme zpět.

Po chvíli kolmo přejedeme asfaltovou lesní cestu zvanou „DÁLNICE“ (vlevo závora) a cesta je travnatá. V červnu jsou po jejím kraji krásné, barevné náprstníky . Měřeno od 1. závory – po 2,6 km přijedeme k pomníku „U zabitého letce“. V srpnu 1937 zde havaroval vojenský pilot z letiště v Hradci Králové. Za tímto pomníkem je schován další lesní rybník. Cesta se po chvíli stočí k Z a vyjedeme k lukám s výhledem na Horní a Dolní Jelení, ke skautskému středisku a ke starému dubu (vlevo závora). My se dáme vpravo po hrázi bývalého rybníka a přijedeme na silnici H.Jelení – Choceň, kde se dáme vlevo a vjedeme do Dolního Jelení. Na křižovatce se dáme vpravo a asi po 200m se silnice stočí prudce vpravo a my sjedeme ze silnice rovně k Hájovně pana P.Rolce. Tam se můžeme podívat na divoká prasata v ohradě a nezapomeňte jim vzít nejraději jablko. Projedeme přímo kolem hájovny a po 200m se tvrdá šotolinová cesta stočí vlevo západním směrem a dovede nás na tzv. „Šachovský alej“. Dáme se vpravo a sledujeme aleje vlevo. Vpravo je vojenský prostor a vstup zakázán!!! První alej (asi po 200m) mineme a jedeme přímo (žluté tur. značení). Na druhé aleji ODBOČÍME VLEVO na rovnou cestu, která nás dovede k silnici H.Jelení – Borohrádek. Tu kolmo přejedeme, vlevo budeme mít oplocení lesoškolek a stále rovně za koncem oplocení sjíždíme po cestě dolů na silnici Veliny – Borohrádek. Vyjedeme těsně u Velin – parkoviště. Po silnici odbočíme vlevo a první asfaltovou cestou ve Velinách opět vlevo. Hned přejedeme mostek, dáme se šikmo vpravo, přejedeme silničku do H. Jelení a stoupáme do lesa po zeleném tur. značení, které nás bezpečně dovede k lesnímu táboru Radost, k Noře a na Horní Jelení.

Velmi pohodový okruh na odpoledne, kde se můžete v červnu bohatě občerstvit jahodami, borůvkami, vykoupat se v lesním rybníčku, či ve Velinách a na závěr se stavit na jeden „český jonťák“ na Radosti, či u Floriána.

malý okruh kolem H. Jelení

CYKLOTRASA: Po dálnici

Doporučené kolo:      jakékoliv

Délka okruhu :         20 km

Obtížnost:      lehká, vhodná pro děti s doprovodem

Povrch –20% střední – hrubá šotolina, 80% asfalt.

Prostředí: 90% lesem, 5% louky, 5% venkov - zástavba

Převýšení: 40 výšk. metrů (rovina)

Nadmořská výška: 275 – 310m.n.m.

Vyjedeme z náměstí od centrálního značení u Měst. úřadu po žluté tur. značce jižním směrem podél hřbitova do lesa až přijedeme kolmo na asfaltovou lesní cestu lidově zvanou „dálnici“ (1. km). Na ni odbočíme vlevo a na 5,7 km po sjezdu s kopce se „dálnice“ stáčí na S – rozcestí. My pojedeme vpravo na hráz rybníka svatba (z rozcestí viditelná), kolem krásné hájovny a přijedeme na choceňskou silnici 6,7km. Odbočíme vpravo směr Choceň a ihned po 100m ze silnice vlevo (závora) na lesní tvrdou cestu, která nás zavede k lesní louce s modře značenou tur. cestou, k železniční trati (8km). Hned za ní je u domku tur. rozcestník. My pojedeme vlevo po červeném tur. značení opět po asfaltové lesní cestě. (200m od rozcestníku po pravé straně jsou ohrady s daňky a pštrosy). Po tomto tur. značení pojedeme stále lesem přes Korunku, kolem nádraží v Čermné nad Orlicí a přiléhajících skladišťních budov, kolem hájovny, restaurace „U hřiště“ v Čermné(dobré české pivo) a po nefrekventované silnici směr Borohrádek stále po červené. Před ním přijedeme na křižovatku tur. cest (dobře viditelný rozcestník u silnice) naší červené a žluté (15km). Zde odbočíme vlevo po žlutém tur. značení  přes železniční traťa to nás dovede opět stále lesem, po 3 km lukami, na Horní Jelení (20km). Od tratě po 350 m je značka Perlivá studánka. Studánka je zakryta nižším porostem asi 60 m vlevo a voda z této studánky je vskutku znamenitá. U Horního Jelení 100m před silnicí je po pravé straně odpočívadlo.

Po dálnici

CYKLOTRASA - NA STŘÍBRŇÁK

Doporučené kolo: TREKOVÉ, HORSKÉ

Délka okruhu :         60 km

Obtížnost:      lehká

Povrch : 50% šotolina, 50% asfalt.

Prostředí: 60% lesem, 40% louky,

Převýšení: 80 výšk. metrů (rovina)

Nadmořská výška: 230 – 310m.n.m.

Doporučujeme tuto trasu jako celodenní výlet. Na trase je mnoho zajímavých míst a pokud si tuto trasu projedete, jistě se do hradeckých lesů budete rádi s kolem vracet. Hluboké lesy, lesní rybníky, dobře značené cyklostezky, příjemné restaurace, památky a rovinatá krajina jsou zárukou pro lidi všech věkových a výkonnostních kategorií a pohodové jízdy na kole mezi Chocní a Hradcem Králové jejíž průsečík je právě oblast Horní Jelení.

Vyjedeme z náměstí od centrálního značení u Měst. úřadu po cyklostezce č. 181 směrem na Borohrádek. Jakmile vjedeme do lesa, odbočíme po 200m ze silnice na lesní silničku do Velin, kde stojí za prohlídku dřevěný kostelík sv. Mikuláše.

Viz http://www.hrady.cz/index.php?OID=854

Sledujeme stále stezku č. 181, která nás na začátku Starých Holic odvede do kopečka vpravo a na železničním přejezdu podél kolejí vlevo nahoru do Koudelky a Poběžovic. Přejedeme  kolmo silnici do Holic a projíždíme celé Poběžovice až k lesu u silnice na V. Chvojno. Zde doporučuji jet variantu značenou na mapce zeleně, po zelené tur. značce, lesní cestou ihned vlevo a přes park ve Vysokém Chvojně, kde po výjezdu z parku se vrátíte asi 150 m na křižovatku a budete pokračovat po č. 181 . Nebudete litovat. Po výjezdu z V. Chvojna severním směrem přijedete po 1km k hájovně, kde odbočíte vlevo na západ a tato lesní silnice Vás zavede do Bělečka, kde projedete kolem nádherných moderních roubenek. Vyjedete malý kopeček, přijedete k lesu a jste na lesní asfaltce zvané „Hradečnice“. Po chvíli najedete na nový hlazený asfalt, sportovní cesta pro kolečkové bruslaře. Buďte proto opatrní a tolerantní. Bruslaři nemají takovou možnost brzdění jako cyklisté. Podél lesního hřbitova přijedete na kraj Hradce Králové a u 1. bus zastávky (značení) se dáte vpravo na cyklostezku č. 4197, která Vás dovede na známý rekreační rybník STŘÍBRŇÁK. Koupání, občerstvení. Pokračujeme lesem a po levé straně mineme pamětní kámen, kde v minulosti se dva bratři kvůli kravičce, kterou vedli z trhu zabili. Kolem písníku vjedeme na silnici do Bělče. Zde je krásný pomátník Mistra Jana Husa a restaurace, kde se vaří pivo. Odtud pojedeme po  nefrekventované silnici do Krňovic, kde je příjemná vodácká restaurace a „podorlický skanzen“. Určitě stojí za prohlídku. http://www.mavlast.cz/top-turisticke-cile.krnovice---skanzen      nebo    http://www.krnovice.cz/

Od skanzenu pokračujeme dál po této cestě na JV a přijedeme po ní stále po kraji lesa, proti proudu s vyhlídkou na řeku Orlici, na Suté Břehy k hájovně – rozcestí je nad nad ní  na kopci. Odtud pojedeme po nové lesní asfaltce vlevo, jižním směrem a po 2,8km přijedeme na silnici a odbočíme vlevo k hájovně v Jezovinách. (vlevo Tyníště, vpravo V. Chvojno). U hájovny odbočíme ze silnice vpravo a po 600m vlevo. Tato cesta nás zavede po 2,2km do Nové Vsi kde sjedeme k restauraci u rybníka (značeno). Po cestě po kraji rybníka a rekreačních chat vjedeme na hráz na cyklostezku č. 4158 a pojedeme vpravo přes ni a do strmého kopce na rozcestí 1km. Zde jedeme přímo lesem kolem hájovny (vyhlídka na Žďárský rybník vpravo) a na rozcestníku odbočíme vlevo na č. 4161. Sjedeme s kopce přes železniční trať do Žďáru. Zde je pěkná restaurace Hornojelenského občana pana Starce ml. A je povinností jeleňáků se na jedno stavit. Po silnici dojedeme do Borohrádku 2km a kolem fotbalového hřiště nahoru ke dvěma žel. přejezdům stále rovně západním směrem na novou cyklostezku do Velin, která vede nad Pilským rybníkem. Z Velin nejraději pojedeme po tur. zeleném značení na Horní Jelení.